Nalagam

Usojena Ojstrica

• Objavljeno: 17. apr 2022 ob 13:06
  • Avtor: Skrbnik

Vremenska napoved za soboto 16. aprila: Dopoldne bo jasno do rahlo oblačno vreme. Popoldne bo več spremenljivosti tudi s kakšno ploho ali posamezno nevihto, predvsem v predalpskem in na zahodnem pasu.

Zbrani ob 6:00 ali kako minuto čez na izhodišču Na razpotju v Logarski dolini smo se pozdravili in začeli pripravljati na zelo zahtevno turo, na kraljico Ojstrico. Pogledi naokrog so bili spodbudni, oblaki so se trgali čez in za in pred gorami, sonce je začelo osvetljevati, vse kar mu pride pod roke. In tako se nas je 6 pohodnikov odpravilo na pot.

Pot se je začela v gozdu, markacije so nas popeljale najprej do koče na Klemenči jami pod Ojstrico. Na spletni strani PZS piše, da je koča ta čas občasno odprta (o.p.), ki pa je bila slučajno zaprta tisti dan za nas. Tukaj je sledil daljši postanek, kjer nam je Kuhar pripravil 1. kavico, ki je vsem pasala kot prva plača sredi meseca. Obenem smo še kaj prigriznili, nekateri prvič, nekateri drugič ta dan.

Čas je narekoval, da jo ucvremo naprej. In, če do tedaj ni bilo snega, se je le ta začel in s tem naš vedno bolj zahtevnejši podvig. Svet pod nami se je začel udirati točno tam, kjer je stopal naš čeveljc. Ker je bilo vse bolj pestro, smo prijeli v roke orodje, čeveljce ošpičili z velikimi derezami  in premagovali metre proti vrhu.

Na poti smo imeli bližnje srečanje z bivakom pod Ojstrico, kjer je sledila naslednja kratka pavza. Tu je vetrič že malo bolje pihljaj na našo dušo. Privoščili smo si nekaj cukra in vode, si pogledali razgled k Logarju v dolino in še skupaj stisnili skupinsko fotko.

Kmalu za bivakom je sledilo razpotje dveh zahtevnih poti na Ojstrico, Kopinškova pot ali pot čez Škarje. Izbrali smo si Škarje in postopali naprej, kjer se nam je začel odpirati svet še kar večnega snega na osojni strani naše Ojstrice. Pogumno smo stopali naprej, medtem se je pa vreme začelo obnašati sila nenavadno.

V daljavi naše Koroške dežele in čezenj so se kadile plohe, ki so se že nevarno pomikale proti nam, ampak se nas ognile za zdaj. Postopanje po zasneženem melišču nas je kmalu pripeljala na sedlo Škarje, kjer je pa vreme postajalo vse bolj divje. Začel je padati sneg, veter je pihal močneje in del naše skupine je obrnil nazaj proti dolini, večina je pa še vedno pogumno stopala naprej.

V dilemi, ali bi ali ne bi, vreme ni najbolj narekovalo razgledov med vršaci, medtem ko so se Dleskovška planota, Veža in planina Korošica kar dobro videli, še bolj daleč pa sonce in nova pomlad v deželi dolinja. Kajpada smo se odločili, da gremo še vedno naprej. Na razpotju smo šli levo, ker desno nas je gledala Lučka Baba, katero bomo naskakovali kdaj drugič. Pot se je rahlo spustila, hodili smo zopet po zasneženem melišču in vreme je ostro božalo naša lička. Malo pod vrhom, na višini 2148m nas je zajel snežni vihar. Misli so bile razburkane kot veter, ki je trosil sneg kot regrat, ko odcvedi spomladi. Vendar smo naposled se le odločili in začeli premagovati naše zadnje metre proti vrhu. Sem pa tja se je hinavsko prikazovalo sonce, nas spodbujalo z razgledi, ampak, kot pravijo, kratko, a sladko..

Vrh je bil v čisti megli, razgledov naokrog še do Škarij ni bilo. Vendar smo skupaj polni veselja, ker smo jo osvojili, za kratek čas počili in naredili tistih par utrinkov, ki dokazujejo, da smo si jo lastili kratek čas, našo usojeno Ojstrico. Žal, 2. kavice ni bilo na vrhu, razmere niso dovolile, zato je bila »gajstna« kavica pri Klemencu.

Povratek nazaj je potekal po isti poti. Vreme se je zelo počasi umirjalo, ko smo prišli v bližino bivaka, do katerega smo tudi drsali po riti navzdol, ker so nas noge že opominjale, da so trudne.

Dolga pot se je kazala tudi v dnevu, ki se je počasi prevešalo k večeru in ko smo prišli do avtomobilov, se je stemnilo do nižin, mi pa skočili še v Eko kočo Na Razpotju na zasluženo pivce, kratkega, kavico… Polni veselja, kaj smo dosegli ta dan, smo se odpeljali proti toplim domovom. Če je bil za nekoga križev pot na Veliki petek, smo ga imeli mi na Veliko soboto in ga prestali.

Srečno med gorami naprej.

avtor: Andrej P.

Nazaj na seznam

Spletna stran PD Kranjski gamsi uporablja piškotke za zagotavljanje najboljše možne spletne izkušnje.